Underholdning til bryllup

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin

Her finder du gode ideer, du kan bruge til at få den sjoveste underholdning til din bryllupsfest!

Vil du gøre din bryllupsfest sjovere for dine gæster? Overvejer du grundigt, hvordan du gør dette ordentligt? Fortsæt med at læse artiklen, fordi den giver dig mulighed for at introducere nogle af de bedste måder at gøre dit bryllupsfest sjovt og underholdt. Når det kommer til arrangering af bryllupsfesten, skal du overveje visse vigtige aspekter, såsom et godt pakket dansegulv, den rigtige spilleliste og flydende mod til at gøre det sjovt. Bortset fra disse ting, skal du kende andre vigtige elementer, der gør dit bryllupsfest til uforglemmeligt. Der er masser af måder at holde din fest igennem hele natten. Nedenfor er nævnt nogle af favoritideerne efterfulgt af brudgommen og bruden for at gøre deres bryllupsfest sjov.

Søger du underholdning til en bestemt bryllupsdag?

Sjove underholdning til bryllup

Skal du til bryllup i den nærmeste fremtid eller skal du til at arrangere dit eget bryllup og mangler inspiration til sjove og underholdende indslag til den store dag, så kommer her 5 sjove og kreative bud på lege og indslag, som kan sætte en sjov og morsom stemning under brylluppet. Det er vigtigt at have nogle sjove indslag til et bryllup, da det i mange tilfælde er netop disse planlagte indslag, der skaber de største grin, og derved er dem, som man husker efterfølgende.

Den sjove quiz om brudeparret

En sjov og underholdende quiz med sjove, interessante og ikke mindst overraskende spørgsmål og svar om brudeparret i centrum er altid et sikkert hit. En sådan quiz skal selvfølgelig laves af nogen, som kender hovedpersonerne særligt godt, og som kan komme med historier og facts om brudeparret, som mange af gæsterne ikke kendte til. 

Quizzen kan laves på mange forskellige måder afhængig af mulighederne og rammerne for selskabslokalet. Har du en storskærm i lokalet, så har du mulighed for at skabe en quiz med et fælles omdrejningspunkt oppe på lærredet. Du kan både lave en power point eller et klassisk slide show med spørgsmål og tilhørende sjove billeder, hvor gæsterne så hver især skal svare på et udleveret svarark. 

Har alle gæster en smartphone til rådighed, kan du med fordel sammensætte en Kahoot med sjove spørgsmål om brudeparret. Her kan du inkludere sjove billeder, der kan løsne en god latter af sig. Laver du en Kahoot, så kommer spørgsmålet til at blive vist på storskærmen, og herefter skal hver gæst svare på spørgsmålet på sin smartphone. Denne form for quiz indeholder et ekstra konkurrenceelement, da man ikke bare får point for et korrekt svar, men også for, hvor hurtigt man svarer. Derudover holdes der et samlet klassement, og der kan derved kåres en samlet vinder efter quizzen, der kan belønnes med en præmie.

Hvem er den mest… legen

Hvem er den mest… legen er en oplagt leg til et bryllup. Her placerer du dagens to hovedpersoner på to stole med ryg mod ryg foran resten af selskabet. Hver af de to skal så have to ting, der hver især repræsenterer dem. Det kunne f.eks. være en mulighed, at de begge smider skoene, og så får de begge to en af hver sko. Nu stilles en række spørgsmål, som f.eks. kunne være i stil med ”Hvem er den klogeste af jer to?”, ”Hvem er den dårligste taber?”, eller ”Hvem scorede den anden, da i fandt sammen?”. Her er det kun fantasien og kreativiteten, der sætter grænser. 

Idet spørgsmålet bliver stillet skal bruden og gommen så hver især give deres svar på spørgsmålet ved at række den sko, der repræsenterer deres svar i vejret. Med de helt rigtige sjove og udfordrende spørgsmål kan du forhåbentligt skabe adskillige uenige svar og herved få godt gang i lattermusklerne.

Musikquiz

En helt klassisk musikquiz er altid en sikker vinder, når større forsamlinger skal feste og have det sjovt. Først og fremmest skal der deles to eller flere hold. Det kunne f.eks. være bordvis. Hvordan du afholder din musikquiz er der forskellige muligheder for. Enten kan du give hvert hold et stykke papir og noget at skrive med, og så afspiller du en kort bid af en sang. Hvert hold skal så notere deres bud på sangens titel og sanger. Til sidst optælles hvem, der har flest korrekte svar.

En anden mulighed ville være, at sætte et nummer på, og så se, hvem der kan gætte sangen hurtigst. Her skal hvert hold vælge en holdkaptajn, der så skal markere, når holdet har et bud. I den her leg er det vigtigt, at du udvælger dine sange i forhold til dit publikum. Der skal være noget for alle, så ingen føler sig fuldstændig ligegyldige.

Den sjove sang

Til et bryllup vil der typisk være flere forskellige sang indslag, hvilket er en super god og sjov ide. Har du også lavet en sang, men vil du gerne give den et ekstra tvist, så kan du f.eks. dele sangen op, så ikke alle synger på samme tid. Ud for hver linje eller afsnit kan du skrive, hvem der skal synge denne del. Det er en god ide at starte meget bredt med ” Alle” og herefter ”Alle mænd” og ” Alle kvinder”. Længere nede i sangen kan du så gøre det lidt sværere f.eks. med ”Alle over 50”, ”Alle med hvidt undertøj på” eller ”Alle der er klogere end deres partner”. Slut gerne af med, at alle synger igen til allersidst og herefter en fællesskål. Så er den gode stemning sat.

Rollespil

Har du en familie og en vennekreds, der er frisk på spas og sjov og som ville gå all in på en sjov bryllupsfest, så kan du med fordel sætte gang i et rollespil. Her får du lavet en masse små sedler inden festen, så hver gæst får en seddel med en rolle, som du f.eks. enten deler ud ved ankomst eller ligger på tallerkenerne. Rollerne kan være hvad som helst lige fra kendte personer med særlige kendetegn til konkrete roller, som kommer i spil i løbet af aftenen f.eks. ”Du skal holde en kort tale efter desserten om hovedpersonen” eller ”Du skal hjælpe med at forberede selskabslegen imellem forret og hovedret”. 

Du kan vælge at fordele rollerne nøje efter hver gæst, så du kun opfordrer gæster, der har lyst til at holde tale og være i centrum til at tage disse roller. Det er bestemt ikke meningen at disse roller skal skabe dårlig stemning eller få nogle gæster langt ud af deres komfort zone. Det skal nemlig kun være sjov.

Du kan også vælge at fordele rollerne tilfældigt ved at hver gæst trækker en rolle i en hat ved ankomst. Herved skal du dog sørge for at ingen roller tvinger folk til noget, som de ikke har lyst til. Valget af metode afhænger i særlig grad af, hvem gæsterne er, og hvordan du tror, at de vil tage imod de forskellige roller.

Du kan læse meget mere om dette på bryllup.dk

Fantastisk DJ til brylluppet

Lyd er det mest afgørende aspekt, som du skal kigge efter for at gøre dit bryllupsfest så sjovt som muligt. Afspilning af det indspillede nummer i en rækkefølge giver ingen mening i dit parti, fordi det virker som et normalt. Du skal tilføje noget charmerende og energisk for at få alle i festen til at danse og nyde meget. Til det bør du investere i en fremragende DJ. Når du engagerer dig i den person, der kender lyden godt, vil du være fri for pres. Husk dog, at DJ’en kan bryde eller gøre dit bryllup. Når du vælger den rigtige, vil din bryllupsfest være en uforglemmelig. Det er faktisk en bedre idé, hvis du ikke vil have nogen, der råber ind i mikrofonen hele natten. Når eksperten er der for at styre festflowet let, kan du danse og nyde hele festen uden stress.

Selfie station er sjov til bryllupsfesten

På nuværende tidspunkt ønsker alle at tage en selfie for at gøre det øjeblik mindeværdigt for hele livet. Du kan give en platform, hvor dine gæster kan nyde fotografering gennem selfie-station. For at gøre det skal du opsætte din enhed (for eksempel iPad) foran det store tavle og derefter opfordre dine gæster til at tegne og derefter tage nogle kreative fotos. Det hjælper dine gæster med at nyde fotosessionen og giver dig endda mange sjove øjeblikke. Du kan lave din egen Instagram-udskæring og derefter bede din fotograf om at give det til gæsterne under hele begivenheden. Det er en fremragende idé til bryllupsfesten i den moderne tidsalder, der griber alle opmærksomhed.

Hold drikke flyde til bylluppet

Du skal servere den høje kvalitet og de velsmagende smag til gæsterne. Det kan være alt som velkomstdrink, varm kakaoblanding og meget mere. Lad dine gæster vide, hvor meget du er taknemmelig for at have dem ved at tilbyde de bedste drinks. Sørg for, at der fortsat flyder drinks omkring bryllupsfesten. Hver gæst skal modtages af den dejlige drink og få dem til at nyde meget på festen. I lighed med drikkevarer, skal du arrangere den velsmagende middag, som bør være på din gæstes tunge, selv efter afslutningen af ​​festen. Glem ikke at servere drinks og snacks på en unik måde. Du kan tilbyde forskellige typer madvarer, som er lækkert og velsmagende at have.

Flere tip til at gøre dit bryllupsfest sjovt

Naturligvis er brylluppet den mest markante lejlighed, der opstår en gang i din levetid. Du skal fejre lejligheden med fuld glæder og wows. Par efterlader nu ingen sten, der ikke er vendt for at gøre deres bryllup til en uforglemmelig og smuk begivenhed for livet. Hvis du ønsker at gøre dit bryllupsfest sjovt, kan du følge tipene i nedenstående afsnit sammen med de tidligere arrangementer nævnt øverst i artiklen.

  • Brug nogle sjove ord, symboler og sjove billeder sammen med din kærlighedshistorie på bryllupsinvitationskortet for at få gæster til at wow og sjovt på dit kort
  • Dekorér dit bryllupslokale baseret på specifikke temaer. Gå med de tilpassede indstillinger for at give et fremragende sted for dine gæster.
  • Vis dit familiefoto på væggen, og tilføj dit partnerfamiliebillede for at tilføje en sjov faktor i festen
  • Arranger nogle levende underholdning og spil, som gæsterne kan forkæle sig med og gøre festen sjovere og nydere.